opuštěná místa

odkazy

kmp

czech_lit

saspi

vanili

cechura

epika

nava


jsme na facebooku



Pod článkem oznamujícím úmrtí Miloslavy Ledvinové se objevilo něco, co by tam být rozhodně nemělo. Jakub Fišer se opět rozhodl řešit si své půtky s Vladimírem Novotným veřejně a znovu k tomu využil článek o úmrtí západočeského spisovatele. Diskusi mazat nebudeme, jen ji přesouváme na vhodnější místo.

 

  • Jakub Fišer 7. 11. 2017 (20:27)
    Pane doktore,arogance a lživost z Vašeho mailu přímo vybublává. Leč žiji svůj život se všemi strastmi a nějaký svár či smír s Vámi mě nezajímá. Koneckonců, jak jste ráčil velkodušně napsat, člověk jako já Vás nemůže urazit. Tak raději ve vší pokoře spějte k sebereflexi.V. NovotnýDobrý den pane Novotný,
    píšu Vám, protože už mi to nebaví, ta agrese, to věčný nedorozumění, ty šumy atd. Sám vidíte, že Vám píšu takhle brzo ráno, já nemůžu moc spát, kvůli tomu všemu. Ne kvůli Vám, ale celá ta událost s panem Hrubým, kterýmu jsem říkal Pepíček a budu mu říkat takhle i nadále. Byl to můj přítel, je a bude.
    Pojďte, budeme jako normální dva chlapy a podáme si ruce. Bylo to takhle, já Vám nic neudělal, nevím proč jste na mne takhle naštvanej. Možná nejste naštvanej, ale nebudeme se chytat za slovo, ne? Pepíček byl nemocnej, chodil jsem za ním často, všude, kde potřeboval jsem ho vozil, bez patosu, jsme se měli rádi. Pak dostal mrtvici, navštěvoval jsem ho v nemocnici a pak umřel. Rodina mě požádala, abych mluvil na pohřbu, víte, jak je to těžký? Neposílal jsem Vám nic do Plže, protože jste vlastně pana Hrubého vyhodil a pana Gardavského taky, po pohřbu jsem Vám napsal a to víte. Neříkám, že umim psát tryzny na pohřby, neříkam, že to bylo dobrý, ale zvládnul jsem to. Oddechl jsem si, hudbu jsem taky vybíral já, pomáhala mi moje přítelkyně, která se také znala s Pepíčkem, měli se rádi a ona je klavírní muzikantka. Ta hudba se Vám nelíbila, dobrý. Ale řeknu Vám, co chcete? Kritizovat umí každej, dobrá, jste kritik, kritizujte, ale držte se základních etických pravidel. Tohleto se po pohřbu nedělá, i kdyby umřel poslední narkoman pod sluncem. Nejsem ješitnej, klidně si mě nazývejte manéží Bolka Polívky. Já mám Bolka rád, ale nebyl jsem, jak Bolek Polívka. Já nevim už jestli jste to napsal Vy nebo někdo jinej. Ale prosím Vám, už toho nechte, není to správný, už se památky mýho mrtvýho kamaráda a výbornýho básníka nedotýkejte. Je to nemorální, hnusné, odporné, dělá se mi z toho fyzicky špatně od žaludku. Bylo to od Vás nechutné a já věřím, že Vy si to dobře uvědomujete, i vy máte svědomí. Nemůžete bejt špoatnej člověk, já na špatný lidi nevěřim.Mám návrh, pojďte, podáme si ruku. Já bych to chtěl. usmířit se, nemusíme veřejně, nemusíme o tom nikde psát, záleží, jak se domluvíme, jak budete chtít. Možná jsem v životě udělal pár chyb, respektujte to. Zajímalo by mne, co jsem Vám udělal. Já, jako básník, si přece můžu dělat co chci, stejně jako Vy, jako kritik. Napište mi prosím nějakej termín a jestli se nebojíte, přijďte, já se s Váma setkám kdykoli, kdy budu mít čas. Pojďte si přestat hrát na schovávanou, uleví se nám. Aspoň mne.
    Je pravda ta, že já Plž opravdu nepotřebuju, škodíte si sám, ne kvůli mým básničkám, ale Vy tam chcete mít přece dobrý autory, ne? A Vy se s nima rozejdete kvůli blbostem. Mojí poezii chtějí do časopisů všude po republice a teď v poslední době i po světě. Nechci Vám lézt do zadku. Nezajímá mi to. Moje rodiče mne vychovali tak, jak mne vychovali. Jsem možná drzej, ale jsem slušnej.
    Už budu stručný. Když chlap chlapovi nabízí podání ruky, měl by jí ten druhej chlap přijmout. Tečka. Budu čekat velmi netrpělivě na Vaši odpověď. Napište mi na mail nebo volejte na mobil 602 621 660. Nevim, na co věříte, na Vánoce, na Ježíška, na cokoli, ale přes Vánoce by se měli lidé usmířit, je na světě tolik zla a nás je tak málo. Pojďte na jedno nebo na dvě, vyříkáme si to a bude klid.

    Děkuju za odpověď,

    s pozdravem
    Jakub Fišer

 

  • karel karlovic 7. 11. 2017 (22:23)
    Pane Fišere, Vy nemáte nejen s poezií života, ale ani s tou na papíře zhola nic společného. Už jen tento floutkovsky drzý dopis adresovaný p. Novotnému o Vás leccos vypovídá. Že však máte tu nestoudnost jej zveřejnit zde a znectít tak památku p. Ledvinové, o které se zde psalo, Vás odkrývá v plné Vaší miniaturnosti. Slovo „básník“, kterým se tak holedbáte a ovíváte, od Vás zní jako výsměch. A že jste nejen nízkého naturelu, ale velmi mstivého a záludného, jak jsem poukazoval minule, jste zveřejněním výše uvedeného pouze stvrdil.P. S.Jak vidno, zásady českého pravopisu jste se stále nedoučil. Básník, jenž neovládá elementární zásady mateřštiny, jejímž „pěvcem“ se snaží být? Jste k politování směšný muž. Bohužel pro Vás.

 

  • Jakub Fišer 8. 11. 2017 (6:40) In reply to karel karlovic.
    Nemám to kde jinde zveřejnit, Paní Ledvinovou jsem nechtěl urazit, její památka je svatá, když zemřela, ale myslím, že jí to nevadí… Nevím.
    Pan Novotný to chtěl otisknout, jsme tak domluveni, dal mi k tomu souhlas.
    Přeji dobrý den Jakub Fišer

 

  • Jakub Fišer 8. 11. 2017 (6:47) In reply to karel karlovic.
    Kolikrát mne ještě budete tady urážet, mám právo odpovídat stejné jako Vy. Nabízel jsem panu Novotnému jasný smír a on ho nechce. Kde to mam uveřejnit, když pan Novotný nechce smír? Podepište se občanským jménem. Jako já. Pojďte se sejít a poznáte mne, nebojím se Vás a Vy se nemusíte bát mne. Vyříkáme si to, normálně jako lidi. Co je na to špatného. Nemám rád tohle utajené komunikování. Napište mi, dejte mi termín a domluvíme se, někde v Plzni, kdekoli. A už mi nepište tyhle zlé a nenávistné záležitosti. špiníte tím vlastní duši, pokud existuje duše… Jakub Fišer

 

  • karel karlovic 8. 11. 2017 (7:26)
    Pane Fišere!Postupně:– mohl jste po dohodě s redakcí, jistě by Vám vyšla vstříc, příspěvek zveřejnit jinde nebo zvlášť

    – co se mě týče, je mým svatým právem zde vystupovat pod pseudonymem, vůbec nic nemění na mých názorech, které byly a jsou pouhou, sice možná zbytečně ostrou, leč stále pouhou reakcí na to, co jste sem psal Vy!

    – z tohoto úhlu pohledu je Vaše strategie typu „nejprve někoho slovně napadnu a pak ho pozvu podat si ruku“ velmi žalostná, nemám nejmenší chuť se s Vámi scházet a „poznávat“ Vás, co jste sem v poslední době napsal, o Vás vypovídá až až

    – a pokud berete jako urážku výtku, že se prohlašujete za básníka a neumíte pořádně česky, pak jste mnohé zjevně nepochopil, opět bohužel pro Vás…

    Tímto naši vzájemnou konverzaci považuji z mé strany za uzavřenou. Reagovat budu, pokud taková situace nastane, na Vaše další neomalené příspěvky určené širokému publiku…
    Tajně doufám, že to nebude třeba.

 

  • ZOMBín 8. 11. 2017 (21:21)
    Šáš měkne. Za starých dobrých časů by tu diskusi smazal a bylo by po rybářích. A já bych mu v tomto případě dal za pravdu. Pane Fišere, jsou situace, kdy rovný chlap podá chlapovi ruku. A pak jsou situace, kdy je chlapské úplně jiné řešení. Nepokoušel bych se dovolávat chlapského řešení, když balancujete na této hranici.

12 Responses to “Redakční (p)osel 7.1”

  • šáš:

    Kdysi jsme si s dr. No mírně zoufali v souvislosti s diskusemi na LZ. Já proto, že se pod články téměř žádné neobjevovaly a boje se vedly výhradně po mailu, tj. neveřejně. A dr. No si občas posteskl nad obsahem těchto komentářů. Pamatuji si, jak jsme žasli nad „úrovní“ slečny kontejneristky, která dr. No zahrnula nadávkami, z toho mi bylo doslova fyzicky špatně. A stejný pocit mám, i když čtu tohle.

    Pane Fišere, měl jste možnost oslovit redakci, je tu hned několik odkazů na náš email. Nedávno jsme otiskli otevřený dopis pana Kůse – ten jej dokonce poslal přímo dr. No s žádostí, abychom ho vyvěsili. Pánové, v tomhle ohledu mi oba přijdete poněkud nesvéprávní.

    Pořád říkám, že je důležité mít tu i názor druhé strany, pokud tedy neporušuje nějaká obecně platná pravidla. Souhlasím s panem Karlovičem, tímhle jste, pane Fišere, zneuctil památku paní Ledvinové. Pokud jste se podobně choval i na pohřbu pana Hrubého, naprosto chápu tu vlnu nevole, kterou jste vyvolal.

    Už zase občanská jména? Ale no tak.

    Mí předřečníci se s vámi ze zjevných důvodů nechtějí potkávat, já vás tu zase nechci číst. Od této chvíle budou všechny vaše příspěvky schvalovány ručně a ty nevhodné mazány. Říkám vám to na rovinu, i když vidím, že vy podobného chování nejste schopen, takže ho pravděpodobně neoceníte.

    ZOMBíne, nech si ty poznámky o mé měkkošášovosti. Diskuse tu nikdy mazány nebyly. Pár jich bylo uzavřeno, když se poněkud zvrhly. Smazáno bylo několik příspěvků v aféře malinagate, ale autor byl předtím několikrát varován, že vulgarity tolerovat nebudeme.

    Pane Karloviči, obdivuji Vaši trpělivost (řekněte mi své jméno a pojďme se potkat 🙂 ).

  • Vladimír Novotný:

    Nereaguji, pouze vyvracím jednu lež. Věta „Pan Novotný to chtěl zveřejnit, jsme tak domluveni, dal mi k tomu souhlas“ není pravdivá ani vteřinku. Když jsem odpověděl na výše otištěnou spisbu, přišel mi dotaz, na který jsem stručně odpověděl: JSTE SNAD DOSPĚLÝ.
    Co vše se dá vykládat jako „domluva“, když někdo NENÍ dospělý!

    • Jakub Fišer:

      Souhlasím, ale proč jste neodpověděl na otázku jasně. Už končíme, nebaví mi to. popřete se a zase říkáte, že lžu já.

      • Vladimír Novotný:

        Cože Vás to najednou nebaví? Pourážíte, zostudíte, lžete na všechny strany, vyzýváte k bojkotu „plátku“ (ach, jak laskavé slovo!), ale teď asi máte jinou hračku. Jasně Vám říkám: to „Už končíme“ si křičte doma z okna zády k němu. Nikdo na to není zvědav. – Ba: Hrej si, tu máš kohouta. – Kohout letí do kouta…

        • Jakub Fišer:

          Pane Novotný, pište mi raději na mail nebo nějak, já nikoho neurážím. Mějte se hezky

          • šáš:

            Chováte se jako malé dítě. S tím veřejným propíráním jste začal sám, tak si teď nestěžujte. A teatrálně třískat dveřmi a prohlašovat, že končíte s někým, kdo s vámi už pěknou chvíli nechce mít nic společného, je trochu směšné.

  • karel karlovic:

    Dovoluji si tvrdit, že Vy, pane Novotný (ač ne vždy s Vámi souhlasím), nemáte zapotřebí se nechat (jak to kulantně napsat?) provokovat „malými“ lidmi. Lidé zasvěcení vědí, kde všude jste působil, že v české literární kritice máte své pevné místo. Tím hloupěji a de facto „sprosťácky“ vyznívá návrh podávat si ruce od někoho, kdo zatím mnoho nedokázal (krom vykřikování, že jest básníkem…). Sice už jsem pana Fišera tepat nechtěl, už je toho všeho asi opravdu moc, ale ono to nejde. Pan básník Fišer není s to napsat ani tři řádky bez chyby, vidím tam tři, z toho jedna hrubá, co řádek, to chyba. Dovolil by si někdo např. volat, že je matematikem, ač by nebyl schopen spočítat jednoduchý příklad? Asi ne. Jistěže poezie není primárně o gramatice, ale kdo chce mít rozhled z nejvyššího patra, měl by umět postavit pevné základy…
    A ať končím pozitivně – gratuluji p. Maňákovi a zejména p. Erbové!!!

  • Ivo Fencl:

    Fišerova ostrakizace mi připadá místy přehnaná, i napsal jsem mu:

    Četl jsem v noci komentáře na internetu a jen pár vět. 1. Nepíšeš zatím žádné stostránkové, dvě stě stránkové romány, takže neřešme pravopis, zvlášť když šlo asi hlavně o čárky. „Neumíte pravopis“ je bohužel nejstarší redakční argument a sloužíval jako záminka k vracení rukopisů. Jak si zrovna vzpomínám, štval i Ondřeje Neffa. Říkal (myslím, že je to i v mé knize): „Často se mi stalo, že mi vytkli, vám tam chybí čárka atp. Aby mi ale poradili s nedostatkem příběhu, jsem se nedočkal.“ Jeden čas dokonce Neff úplně změrně psal následkem toho ve svých komentářích na Neviditelném psu s drobnými chybami.

    Ne každý na rozdíl od Novotného taky ví, kolik jsi už napsal a vydal knih. Tvrzení, že jsi „nic nedokázal“ neobstojí. Popravdě řečeno, a to víš sám, v komentářích asi válku nejde úplně vyhrát. Je otázka, zda ji pak je možné vyhrát korespondencí s hlavním redaktorem časopisu. Hodně věcí se dá vysvětlit, to jo. Stejně je ale nejjistější jedna cesta. Propilovat nějaký text, ať už poetický nebo prozaický, a příležitostně jej Novotnému poslat. Teď je zřejmě trochu zaměřený proti tobě, protože mu něco Tvého takříkajíc… nekonvenovalo. Ale je pravděpodobné, že rozpozná kvalitu. Kdyby to neuměl, riskuje přece, že ji rozpoznají jinde.

    • Ivo Fencl:

      I v mém textu jsou dva překlepy (chybějící písmeno a chybějící čárka) a nelze než přiznat, že to ode mě není provokace, ale přehlédl jsem to. I.

    • šáš:

      Pane Fencle, možná byste ty komentáře měl číst radši ve dne. O pár čárek a množství vydaných knih tu rozhodně nikomu nejde.

  • Jakub Fišer:

    Ivo, díky. Jakub. Paní Šáš… taki my nejde o pravopys…

    • šáš:

      Kdybychom nebyli vrstevníci, a tedy lidé už pokročile dospělí, šlo by doufat, že z toho vyrostete.

Leave a Reply for Ivo Fencl

kniha týdne

sojka_regaly
April 2024
MTWTFSS
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
     
< Mar May >

dívka týdne

divka_tydne_299

komentáře

  • Ivo Fencl { Čítám recenze od Františka Fuky na jeho stránkách, na chvíli mě napadlo, že by mohlo... }
  • Ivo Fencl { Poprosil jsem spisovatele Jana Koubka (autora výborného románu Matky), aby mi jeho partnerka Zuzanin dech... }
  • Cyril NAVRÁTIL { Jsem mladým začínajícím autorem a bývalým studentem FF UK a nyní (1.9.) začíná má crowdfundingová... }
  • kohoutek ze zlaté kuchyně { Líbí se mi váš styl psaní. Dobrá práce! }

anketa

Dělá Středisko západočeských spisovatelů dost pro literaturu v regionu?

zobrazit výsledky

Nahrávání ... Nahrávání ...

LZ banner

Morris & Woody